
A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, azaz SEO) célja honlapunk, webáruházunk optimalizálása a keresőkben való minél jobb helyezés elérése érdekében.
Minél többször, és minél jobb pozícióban jelenik meg weblapunk a keresők találati listáján, annál több látogatót szerzünk a keresők használóitól. Ráadásul a keresőoptimalizálás segítségével pont azokat a felhasználókat tudjuk elérni, akik azok iránt a termékek, vagy szolgáltatások iránt érdeklődnek, melyekkel mi rendelkezünk.
A SEO helyes használata az oldalunk bejárhatóságát és láthatóságát biztosítja a keresőmotorok (Google, Bing, Yahoo, stb.) számára, illetve javítja helyezéseinket a találati listán.
A találati listákban minél jobb helyezés elérése érdekében a MagneShop webáruház rendszer alapértelmezetten is használja az ismert On-Page (avagy az oldalakon alkalmazott) keresőoptimalizálási eszközöket, de a webshop adminisztrációs felületén lehetőség van a keresést befolyásoló címek, leírások manuális megadására.
A fejlesztők nagy gondot fordítanak arra is, hogy a webáruház HTML kódja megfeleljen a W3C szabványoknak, mivel a keresőmotorok algoritmusában pontveszteséget eredményez a nem érvényes HTML kód.
Keresőmotorok működése
A keresőmotorok keresőrobotok segítségével bejárják világhálót, és a feltérképezett weboldalak tartalmát óriási adatbázisokban eltárolják, az eltárolt adatokat indexelik. Amikor a felhasználó begépel egy keresőkifejezést a keresőmezőbe, a keresőmotorok az indexelt adatbázisokból próbálják meg kiválogatni a legrelevánsabb, és leghasznosabb oldalakat, és azokat megjelenítik a találati listán.
Egy adott kérdésre akár több ezer oldal is tartalmazhat információt, a rangsorolást, vagyis hogy melyik weboldalt milyen sorrendben jelenítse meg a találati listán, egy több száz szempontot vizsgáló nagyon összetett matematikai algoritmus hajtja végre. A rangsorolási szempontokat folyamatosan fejlesztik, naponta akár többször is frissülhetnek, és természetesen szigorú üzleti titoknak minősülnek.
Webáruház SEO beállításai
URL
Az oldalakhoz beállítható egyedi keresőbarát URL, de a rendszer minden olyan oldalhoz automatikusan generál egy megfelelő URL-t, melynél nem állítjuk be egyedileg.
Az URL szerkezet, azaz egy weboldal internetes címe elsősorban nem a rangsorolásban betöltött szerepe miatt fontos, hanem a felhasználók szempontjából, ugyanis az URL megjelenik a találati listán, a böngésző felső sávjában, és gyakran linkként is szolgál.
Title
Webáruházunk minden oldalának beállíthatjuk a címét, vagy használhatjuk az alapértelmezett beállítást, ekkor a rendszer generál egyedi Title értéket.
A Title, vagyis a weboldalunk címe keresőoptimalizálási szempontból az egyik legfontosabb eleme oldalunknak, ugyanis megjelenik a böngészőablak felső sorában, és általában a találati listákon is ez jelenik meg oldalunk címeként.

Meta Description
Minden oldalhoz beállítható egyedi Meta Description érték, de ha ezt nem tesszük meg, a webáruház rendszer az alapértelmezett beállítások használata esetén gondoskodik az egyedi Meta leírásról.
A Meta Description egy rövid összefoglalója weboldalunk tartalmának, melyet a keresőmotorok a legtöbb esetben megjelenítenek a találati listán a cím alatt. Ezért legalább a kiemelten fontos oldalak/termékek esetében célszerű egyedi, jól megfogalmazott leírásokat megadnunk.
Robots Meta Tag
A Robots Meta Tag beállítható oldalanként, illetve megadhat az alapértelmezett érték, melyet a rendszer automatikusan használ minden olyan oldalon melyhez nem adtunk meg egyedi beállítást.
A Meta Robots címkékkel a keresőrobotokkal közölhetjük, hogy az adott oldalt indexelje, vagy ne indexelje, illetve kövesse az ott lévő linkeket vagy ne. Alapértelmezésben a robotok minden oldalt indexelnek, így elsősorban a noindex címkét használjuk, ha ezt tiltani szeretnénk, pl. fejlesztés alatt álló oldal esetén, vagy értéktelen oldalaknál.
301 átirányítás
A webáruház rendszer lehetőséget biztosít a 301-es átirányítások használatára, melyek segítségével tudathatjuk a keresőkkel, hogy egy adott oldal megszűnt (pl.: terméket, kategóriát, szöveges információt törlünk), és egy másik lépett a helyébe.
Kulcsszavak
A keresőrobotok a számukra fontos információkat az oldalon lévő adatokból gyűjtik össze, ezért fontos, hogy címekben, szöveges információkban, termék nevekben, termék leírásokban stb. szerepeltessük azokat a szavakat és kifejezéseket, amelyekre szeretnénk ha az adott oldalunk megjelenne a keresők találati listáin, amennyiben a felhasználó az adott kulcsszót írja
Tartalom
Weboldalunkat elsősorban ne a keresőrobotoknak, hanem a látogatóinknak készítsük. Ma már a keresők rangsorolási algoritmusainak is egyre inkább része a felhasználók viselkedése a weboldalon, ezért próbáljunk meg minél több információt nyújtani a látogatóknak.
Ebben segítségünkre van a webáruház rendszer részét képező tartalomkezelő rendszer (CMS) is, melynek segítségével tetszőleges mennyiségű szöveges információt készíthetünk, melyeket menüpontokhoz rendelhetünk, illetve létrehozhatunk belőlük különféle információ- és tartalom listákat (hírek, események, cikkek, blog, GY.I.K, stb.), melyeket a honlap bármelyik oldalán megjeleníthetünk.